Gecombineerd, is dat met een d of een t?
Collectief dOFt – uit te spreken als ‘d of t’, met de d van dans en de t van theater – creëert voorstellingen met eigen spellingsregels. Net zoals je je soms afvraagt of een woord geschreven is met een ‘d’ of een ‘t’, kan het publiek twijfelen bij een dOFt-voorstelling over de exacte discipline: is het nu dans of theater? Collectief dOFt creëert vanuit artistiek onderzoek verrassende, uitdagende en impactvolle danstheatervoorstellingen voor een jong publiek.
Bio
Dramaturgie
Marie Peeters (Leuven, 1996) studeerde podium- en mediale wetenschappen aan de UGent en film-en theaterwetenschappen aan de UAntwerpen. Haar eindwerk schreef ze over de artistieke invloed van objecten in creatieprocessen. Ze werkt sinds 2017 als dramaturg voor dOFt, voor de voorstellingen TWEESTRIJD, Kapottepoppenkoppen, Zozoöfzo, Dummies en FOON. Daarnaast deed ze ook dramaturgie voor Menzo Kircz (Onduidelijke Correspondenties), Hanna Mampuys/fABULEUS (Softies), Ferre Marnef/Desnor (Ponge), Ugo Dehaes (Simple Machines, BALK), Sofie Palmers/fABULEUS (Off the Record), Wannes Deneer (Speaking Characters, BALK), THERE THERE Company (Chaïm), Jade Derudder/Kopergietery (Vlechtland) en Circumstances (EXIT). Als maker maakt ze deel uit van het Brusselse creatiecollectief het z.a.t, waarmee ze de performatieve installaties IKOOK/MAKOOKIS en Re-gard gardening maakte.
Momenteel werkt ze met dinsdag.org/De Maan aan Alice in Randomland, met Piet Van Dycke/Circumstances aan Glorious Bodies en Beyond the Edge (in coproductie met fABULEUS) en met Josse De Broeck en Jef Callebaut aan Out of Balance. In het voorjaar van 2023 wordt haar tekst ‘Ons paradijs … zou het niet de anderen zijn? Het objeu in Onduidelijke Correspondenties van Menzo Kircz’ gepubliceerd in Documenta (S:PAM, Universiteit Gent, jaargang 40).