Gecombineerd, is dat met een d of een t?
Collectief dOFt – uit te spreken als ‘d of t’, met de d van dans en de t van theater – creëert voorstellingen met eigen spellingsregels. Net zoals je je soms afvraagt of een woord geschreven is met een ‘d’ of een ‘t’, kan het publiek twijfelen bij een dOFt-voorstelling over de exacte discipline: is het nu dans of theater? Collectief dOFt creëert vanuit artistiek onderzoek verrassende, uitdagende en impactvolle danstheatervoorstellingen voor een jong publiek.
Bio
Danser
Georgia Begbie (Ittigen, 1994) werd geboren en groeide op in Zwitserland met een Ierse vader en een Schotse moeder. Ze studeerde af aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten in Tilburg. In haar laatste jaar (2017/2018) werkte ze samen met verscheidene lokale choreografen zoals Guilherme Miotto (Corpo Máquina), Marina Mascarell, Jasper Džuki Jelen (The100Hands) en onze Piet Van Dycke.
Na haar studies verhuisde ze naar Mannheim om daar als freelancer aan de slag te gaan bij La Trottier Dance voor hun stuk 1,618033 in het EinTanzHaus in Mannheim. Voor La Trottier Dance werkt ze nog steeds, alsook voor Corpo Máquina in Tilburg. Met hen maakte ze samen de sociaal-artistieke voorstelling PORTRAITS waarmee ze heel Nederland doorkruiste in 2019/2020.
In samenwerking met Kollektiv Synchron maakte ze het stuk My Own Echo Chamber, dat zijn premiere had in het EinTanzHaus in 2019.
Momenteel werkt ze samen met danseres Anna Zurkirchen en circusartiest en muzikant Laurence Felber aan het stuk BLINDSPOTS.
Sinds 2020 vervoegt ze het dOFt-team als danser voor de voorstelling DUMMIES.
Als danser zoekt Georgia de instinctieve expressie van het lichaam op met als doel het vastgrijpen van de poëzie van het nu. Ze zoekt steeds de dialoog op tussen de externe en interne leefwereld.